2009. november 15., vasárnap

Elektromos Autó Motor

Már korábban is emlegettem az Autó Motor cikkeit - hál' Istennel egyre többet foglalkoznak az alternatív meghajtású autókkal illetve motorokkal... Na persze aztán néhány oldallal később rögtön szembe jön egy Audi Q7 3.0 TDI Clean Diesel. Tiszta dízel... Amely így baromi tisztán is 234g CO2-t ereget a levegőbe kilóméterenként. Ez így majdnem duplája egy átlagos (középkategóriás) autó kibocsátásának. Tiszta... Nem vicces.

De az eredeti téma:
2012-től már nagy példányszámban tervezik gyártani a Smart ForTwo - t, Electric Drive néven. örvendetes.
Ez más valamivel tisztább. Legalábbis ha a közvetlen kibocsátást nézzük ugye. Mert azt az elektromos energiát is meg kell termelni egy erőműben...

Szintén jókedvre derít a Kia CEE'D Hibrid bejelentése (fenti Audis szám mellé tegyük ezt oda: CO2 kibocsátás: 96g/km).



Aranyos:
Hallott már valaki Paul Teutul - ról...? OCC? Orange County Choppers? Discovery Channelt nem nézi senki? Nahát... Szóval ő egy kisebb (nemis: nagyobb) sztárnak/ Istennek számít a motor (szigorúbban véve a chopper) építésben. Na ő is épített egy elektromos motort. Na erre varrjunk gombot. De hogyan fognak ezzel a "motorral" tekintélyt parancsolni, ha motort nem igazán lehet bőgetni... Sajnos nem hinném, hogy népszerű lesz a "Szelíd" vagy épp Vad motorosok közt. Peter Fondát nem tudom elképzelni rajta. Travoltát a Faterok Motoron - ban viszont... Ja.

Ebben a lapszámban is megemlékeznek a hidrogénhajtásról (Suzuki Burgman Fuel Cell), majd kesergünk ismét egy jót, hogy nincs kiépítve a tankolás infrastruktúrája. Valaki építsen már egy kutat idehaza! Mindjárt megyek és utána is nézek...

És legvégül pedig..... A legfontosabb... Ez mindenkinek kötelező:

http://koppenhaga.blog.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése